۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کرد

اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کرد

اتحادیه اروپا روز جمعه، یکم دی‌ ماه، ۱۸ شرکت و یک فرد ایرانی دیگر را در فهرست‌ تحریم‌های خود علیه ایران قرار داد.

به گزارش «ای یو بیزنس» و خبرگزاری آلمان، در بیانیه‌ای که این اتحادیه صادر کرده، آمده است یک شخص و ۱۸ شرکت که در «فعالیت‌های هسته‌ای دخالت داشته یا از دولت ایران پشتیبانی» می‌کنند به فهرست بلند اشخاص و شرکت‌های تحریم‌شده اتحادیه اروپا فزوده شدند.

بدین ترتیب شمار شرکت‌ها یا اقلامی که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران قرار گرفته به ۴۹۰  و شمار اشخاص تحریم‌ شده به ۱۰۵ نفر رسید.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داده است که قرار است روز شنبه جزییات این تحریم‌ها منتشر شود.

در بیانیه اتحادیه اروپا همچنین قید شده که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، بر اجرای تحریم‌هایی که ۲۴ مهرماه (۱۵ اکتبر) به تصویب رسانده بودند، مهر تایید زدند.

تحریم‌های ۲۴ مهرماه از جمله، به قصد فلج کردن بانکداری، کشتیرانی و صادرات گاز ایران بود.

در تحریم‌های  مهرماه، هرگونه نقل و انتقال میان بانک‌های ایرانی و اروپایی ممنوع می‌شود مگر آنکه هر کشور عضو اجازه بدهد که چنین نقل و انتقالی صورت گیرد. این تحریم در حالی است که  بانک‌های ایرانی پیش از این هم به خاطر تحریم سوییفت نمی‌توانستند نقل و انتقالی با بانک‌های اروپایی داشته باشند.

تحریم‌های ۲۴ مهرماه همچنین واردات گاز از ایران را ممنوع می‌کند؛ اتحادیه اروپا پیشتر خرید نفت از ایران را ممنوع کرده بود.

فروش گرافیت، فلزات، تجهیزات کشتیرانی، و فناوری ساخت کشتی،  فناوری‌های صنعت نفت و گاز از جمله محورهای تحریم‌های بسیار سنگین اتحادیه اروپا علیه ایران بود که در مهرماه به تصویب رسید.  این تحریم‌ها همچنین نقل و انتقال و انبار نفت ایران را از سوی شرکت‌های اروپایی ممنوع کرده است.

۱۳۹۱ مهر ۱۵, شنبه

پوشش همزمان خبری انتخابات ایالات متحده

پوشش همزمان خبری انتخابات ایالات متحده